tirsdag den 1. december 2009

Læsning - for fornøjelsens skyld 1

Jeg havde faktisk glemt, hvordan det fungerede, når man læste for sin egen skyld. Efter 3 år i studiernes vold og med masser af læsning, der bare skulle klares, hvad enten man ku´ li´ det eller ej, har de seneste 5 måneders orlov givet læselysten ny liv.

Dem jeg ikke fik gjort færdig.

Af ren af skær trods og irritation over, hvor meget plads Saxo Bank direktøren Lars Sejer Christensen i en periode fik i medierne, besluttede jeg at læse det "værk" Saxo Bank forærer deres nye kunder. EN moppedreng på mere end 1100 sider. Den hedder "Og verden skælvede" og er skrevet af Ayan Rand. Googler man Ayan Rand (og det gør man, for man aner intet om ham), så finder man at Rand var liberal tænker. Og, indrømmet, jeg gik kun i gang med bogen for at få bekræftet mine fordomme om Saxo Bank folkene og deres stædige tro på markedskræfternes status som naturlov. Jeg nåede dog ikke så langt. Bogen er rædselsfuld. Lang, kedelig, kønsdiskiminerende, skidt skrevet. La´ vær med at købe den. Du kan låne min kopi. Jeg har fået den gratis - selv om jeg ikke er kunde i Saxo Bank

Der er flere strandede bogprojekter. En samtale bog med Dalai Lama er en af dem. Den har jeg været i gang med i ... 2 år. Lad mig slå fast, at jeg har væsentlig mere sympati for Dalai Lama end for gung-ho liberalister. Men, når svaret på alt er, at tage det med ophøjet ro og spørge om man ikke kan hjælpe med noget, så gi´r jeg op. Selv om en titel som er noget i retning af "Vejen til et lykkeligt liv" burde være topmotiverende, så er den strandet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar